Dag scoutsvrienden

 

Joepie, het is weer zo ver: ons nieuwe scoutsjaar kan terug van start gaan!

Hebben jullie ook zo'n zin om weer samen te ravotten, spelletjes te spelen, kampen te bouwen in het bos, te sjorren, te knutselen en nog veel meer?

Kom dan zeker naar onze super leuke startdag!

We hebben weer een fantastische namiddag voor jullie in petto.

Tzalwelzijn 20 21

 

Dit jaar is ons jaarthema..."T' ZAL WEL ZIJN"

 

WANNEER?

De deuren van onze scoutslokalen worden terug geopend op zondag 20 september van 14u tot 17u.

(Zo zal elke zondagse activiteit ook verlopen. Wanneer er een speciale activiteit is, zullen jullie dit terugvinden op de agenda van onze website.)

 

WAAR?

Pastorijstraat 31F

Grote-Spouwen

 

VOORINSCHRIJVINGEN STARTDAG

Omwille van de coronamaatregelen mogen er maar 50 leden per bubbel/tak aanwezig zijn op een activiteit. Bijgevolg moeten wij exact weten hoeveel leden er per bubbel aanwezig zullen zijn op de startdag. Indien er meer dan 50 leden per tak zijn, gaan wij dus de nodige voorzorgen nemen en de groep opsplitsen.

Daarom vragen wij aan iedereen die naar onze startdag komt, volgende link in te vullen:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSduciXlJrqOt7F9klFR8fT-u0-dcQ7qOmx6GRDzfypUJTDx9A/viewform 

(Knip en plak deze link in een nieuw tabblad.)

Deze aanmelding dient dus enkel om aan te geven of je naar de startdag komt of niet. Indien je niet op de startdag aanwezig zal zijn, maar je wel wilt inschrijven voor het scoutsjaar, vul je deze link dus niet in. Bij de andere zondagse activiteiten werken wij niet met aanmelding. De effectieve inschrijvingen voor het gehele scoutsjaar zullen plaatsvinden na de startdag via de website.

Ook omwille van contacttracing is het belangrijk de voorinschrijving te voltooien en de gegevens correct in te vullen.

 Kamp

CORONAMAATREGELEN

 Natuurlijk gaat de start van scoutsjaar er dit jaar een beetje anders uitzien omwille van de maatregelen die wij als scouts dienen te nemen omtrent het coronavirus.

Graag vragen we aan alle leden, leiding en kookploeg niet naar de activiteit te komen indien je mogelijke symptomen vertoont of in contact bent gekomen met een besmet iemand.

Bubbels:

  • Net zoals op kamp mogen er maximum 50 leden per bubbel/ tak zijn. Daarom is het zeer belangrijk dat jullie de inschrijvingslink invullen. Indien er meer dan 50 leden per bubbel zitten, zullen we de tak moeten opsplitsen.
  • Elke tak blijft gedurende de activiteit in zijn eigen bubbel. Het terrein zal dan ook net zoals op kamp opgedeeld worden in vakken.
  • Elke tak krijgt apart vieruutje. Dit wordt uitgedeeld door de eigen leiding.
  • De formatie zal net zoals op kamp gebeuren met de nodige afstand.

Begin activiteit:

  • Bij aankomst draag iedereen een mondmasker, inclusief personen onder de 12 jaar.
  • Net zoals andere jaren kunnen jullie je aanmelden bij de leiding aan de ingang van scouts. Dit is dus aan de poort bovenaan de Pastorijstraat. Hier dient de nodige afstand bewaard te worden. Dit gaan we proberen aan te geven door middel van cirkels op de grond.
  • Na het aanmelden vragen we dan ook dat er geen ouders mee het terrein op komen. Het is dus niet de bedoeling dat jullie de kiezelweg mee naar beneden wandelen.
  • Voor de oudere takken/leden die al langer bij de scouts zitten, is het zelfs niet nodig dat er ouders mee naar de ingang komen. De belangrijkste info dient namelijk online doorgegeven te worden. Graag vragen wij dus om het aantal personen zoveel mogelijk te beperken.

Einde activiteit:

  • Ook bij het einde van de activiteit vragen we dat er geen ouders voorbij de poort van de scouts komen. Voor de jongste takken zal de leiding natuurlijk meekomen.
  • Graag vragen we nogmaals aan de ouders van de oudere takken om zo veel mogelijk in de auto te blijven zitten

Praktisch:

  • Het bestellen van scoutshemden en sjaaltjes gebeurde voordien in ons winkeltje. Hier is het erg moeilijk om de nodige afstand te bewaren. Daarom vragen wij vanaf nu om op voorhand een mailtje te sturen naar: tine.jeurissen1@hotmail.be 
  • Leiding Tine maakt deze bestelling vervolgens klaar en geeft deze tijdens de tweede formatie mee aan het lid.
  • Probeer vragen of opmerkingen zoveel mogelijk telefonisch of online te laten verlopen. De e-mailadressen van elke leiding kunnen jullie vinden op onze website

 

Wij gaan als scouts ons uiterste best doen om onze activiteiten zo veilig mogelijk te laten verlopen. Graag vragen wij aan alle leden en ouders deze maatregelen door te nemen. Deze gelden niet enkel voor de startdag, maar ook voor volgende activiteiten.

Er zijn tot nog toe geen maatregelen vanuit de overheid gegeven voor de jeugdwerking. Wanneer deze er wel komen, bestaat de mogelijkheid natuurlijk dat we een aantal zaken dienen aan te passen. We zullen dit dan ook zo snel mogelijk naar jullie communiceren via de website, e-mail, etc.

 Slide 12

Ondanks het Coronavirus gaan wij ons uiterste best doen om er alsnog een super leuk scoutsjaar van te maken! 

Wij zijn heel blij om iedereen terug te mogen zien en jullie te verwelkomen op een fantastische startdag. 

Vergeet jullie goed humeur niet en maak er samen met ons een super leuke namiddag van.

 

Een stevige linker

De leiding