Kapoenenteken

Kapoenen

Maak kennis met onze jongste scoutsvrienden. De start van je vroege scoutscarrière begint bij de kapoenen vanaf het eerste leerjaar tot en met het tweede leerjaar. Het leven van een kapoen is er één vol spel, fantasie, creativiteit en expressie. Spelenderwijs ontdekken de kinderen samen met de leiding de wereld rondom hen. De leiding gaat hierbij uit van de kapoen zelf, van wat hen boeit en aanspreekt.

Kapoen zijn, dat is:

• De wonderlijke leefwereld ontdekken
  • Genieten van de kronkels van hun fantasie
  • Samen spelen en genieten van het samenzijn

Als je aan een kapoentje vraagt wat hun lievelingsspel op de scouts is, dan wordt er 9 van de 10 keer over ‘elastiektikkertje’ gesproken. Elastiektikkertje is een typisch spel op scouts waar ze zich voor de volle 100% in kunnen uitleven. Het is één van de vele spontane spelletjes die door hun leiding wordt geïntroduceerd. Het accent bij de kapoenen ligt op het zetten van hun eerste stappen in het spel van scouting.