Welpenteken

Welpen

Vervolgens belanden we bij de meest energieke kinderen van onze scouts. De welpen zitten in het derde leerjaar tot en met het vijfde leerjaar. Onze padvinders leren stilaan wat scouts zijn écht betekent op een spelende manier. Kampen bouwen, een welpenbelofte, leren sjorren, vuurtjes maken, … . Geen avontuur is te klein voor de welpen! Op drie jaar tijd groeien ze echt uit tot een volwaardige scout!

Natuurlijk blijft fantasie een grote rol spelen tijdens de welpenactiviteiten. Welpen houden ervan al verkledend geheime taal op te lossen en mysteries te ontrafelen. De welpen leren bovendien ook veel van elkaar. Niet elk kind zal een complexer spel even snel doorhebben, maar op onze scouts leren ze om elkaar te helpen zodat geen enkel kindje uit de boot zal vallen!

Wist je dat een welp…

- een millimeter per week groeit?
- er op een jaar drie tanden bij krijgt?
- elke week 5 gram zwaarder wordt?
- een niet te stuiten drang naar beweging heeft?